Social Media Zakelijk – Frilp

Wanneer je als consument op zoek bent naar een bepaald bedrijf of een bepaalde dienst, in een voor jou onbekende stad of misschien zelfs land, richt je je tegenwoordig al snel tot het internet. In beginsel biedt dit namelijk wel degelijk een uitkomst, maar zeker bij meer specifieke zaken is het al snel erg lastig om door de bomen het bos nog te kunnen zien. Een echt betrouwbare bron voor goede informatievoorziening in jouw persoonlijke situatie is gewoon erg lastig wanneer je je niet kunt richten tot je eigen vrienden of kennissen. Frilp is een platform dat de link wil leggen tussen deze persoonlijke betrouwbaarheid van vrienden in het hulp bieden in informatievoorziening naar specifieke diensten. Hoe ze dit willen realiseren en welke rol dit kan gaan hebben voor ondernemers, dat is een tweede.

Het platform Frilp is opgericht in India en is momenteel met een gebruikersaantal van 100.000 enkel nog in dit land beschikbaar. Het is echter goed op weg om de basis te leggen voor de betrouwbare en gerichte informatievoorziening die ze voor ogen hebben. Door ingewikkelde algoritmes legt de applicatie van het platform links tussen de vraag voor bepaalde zaken/diensten, en de aanbevelingen die door anderen gedaan zijn. Hoe meer deze persoon verwant zijn aan jou, hoe sterker deze aanbevelingen wegen. Vrienden en familie zijn dus een sterke factor, maar zelfde interesses en dergelijke spelen ook een rol.

Op geografisch grotere schaal is het natuurlijk vanzelfsprekend dat minder geleund kan worden op de factor vrienden en familie, en meer op betrouwbare input van onbekenden. Daarom focust Frilp zich ook op het in kaart brengen van de meest betrouwbare bronnen binnen alle deelgebieden, experts als het ware. Zo zal bijvoorbeeld iemand die op social media erg actief rondom kunst in New York een hoge betrouwbaarheid hebben wanneer iemand anders op zoek is naar interessant kunstgalerijen in deze zelfde stad, inherent aan of ze elkaar ooit ontmoet hebben.

Het is vanzelfsprekend dat een wereldwijde omvang van een dergelijk platform een immense datavoorziening vereist, en het is dan ook logisch dat dit nog ver weg is. Maar voor bedrijven is het wel zeker interessant om in de gaten te houden hoe in te spelen op een dergelijk platform, en welke rol experts hierin kunnen vervullen.

 

Bronnen:

http://www.forbes.com/sites/ilyapozin/2014/12/17/15-social-media-companies-to-watch-in-2015/
https://www.techinasia.com/frilp-friends-help-you-find-anything-you-need-from-a-dentist-to-a-microbrewery/
https://www.frilp.com/
https://www.youtube.com/watch?v=x–jAEUcw_A

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s