Social Media Zakelijk – Unmetric

De online activiteiten van bedrijven gaan zich meer en meer toespitsen op social media platforms, maar hoe effectief en waardevol deze inzet nou echt is en hoe dit nou werkelijk verbeterd kan worden is vaak erg lastig om in te schatten. Unmetric is een social media platform dat zich focust op dit gebied, namelijk door het analyseren van social media data haar gebruikers (voornamelijk merken / bedrijven) helpen om samen tot succesvolle, strategische formules en campagnes te komen. Maar hoe gaat dit precies in zijn werk en welke mogelijkheden zijn er nou allemaal?

In principe verzamelt Unmetric allerlei gegevens van andere, grote social media platformen en analyseert deze data uitgebreid. Hieruit komt informatie als meest succesvolle posts, best werkende technieken met betrekking tot betrokkenheid en relevantie, hotte trends op social media in real-time en hoe merken / bedrijven hierop in kunnen spelen. Door snelle analyses biedt Unmetric ook de mogelijkheid voor bedrijven om inspiratie te halen uit succesvolle campagnes van andere posts, en aan te geven welke discussies interessant zijn, mogelijk toegespitst op een bepaalde doelgroep.

Dit alles biedt bedrijven de mogelijkheid om van de ene kant simpelweg op een andere manier social media in te zetten, maar van de andere kant ook om een veel gedetailleerde indruk te krijgen van de consument, waar het de hele onderneming lering uit kan halen. Deze berg gedetailleerde informatie, toegespitst op specifieke doelgroepen, zijn natuurlijk erg waardevol voor een bedrijven. Logischerwijs is dit dan ook niet een platform dat zomaar beschikbaar is, en enkel tegen maandelijkse betaling van minimaal 490 dollar per maand gebruikt kan worden. Hierbij moet wel rekening gehouden met het feit dat een dergelijke analyse van de huidige marketingstrategie er juist voor kan zorgen dat het gehele marketingbudget een groter effect gaat genereren.

Maar is dit platform wel echt zo effectief en geschikt voor jouw bedrijf? Vele grote merken vinden in ieder geval van wel, met enkele multi-miljarden bedrijven die reeds in zee zijn gegaan met Unmetric. Een gratis, drie dagen durende, trial biedt in ieder geval de mogelijkheid om dit platform zelf te ontdekken en om erachter te komen of dit opkomende sociale platform misschien wel de stap is naar nieuw online zakelijk succes.

 

Bronnen:

http://www.forbes.com/sites/ilyapozin/2014/12/17/15-social-media-companies-to-watch-in-2015/
https://www.marketingtechblog.com/unmetric/
https://unmetric.com/
https://unmetric.com/sign-up/

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s