Social Media Zakelijk – Yelp

Een van oudere sociale platformen, maar nog steeds een absolute leider in zijn gebied, Yelp. Yelp biedt haar gebruikers de mogelijkheid reviews te schrijven en bekijken van praktisch alle bedrijven en diensten over de hele wereld. Met maandelijks maar liefst 135 miljoen gebruikers en meer dan 70 miljoen reviews is het de nummer een van reviewsites. Maar zeker in kleinere steden en onder de kleinere ondernemers is er nog veel te winnen op dit platform. Daarom hier de ins en outs van deze app en hoe je het kan gebruiken om je onderneming tot een hoger niveau te tillen…

Stap een is natuurlijk ervoor zorgen dat je onderneming (goed) te vinden is op Yelp, waarschijnlijk staat je bedrijf al online en zijn er al een of meerdere reviews geschreven, maar anders is het zaak dit zo snel mogelijk te regelen. Daarnaast is het belangrijk de profielpagina van jouw onderneming te optimaliseren, dus openingstijden, adres en contact gegevens toevoegen en ga zo maar door. Alhoewel de reviews centraal staan binnen deze app zijn dit zeker ook de zaken waar een gemiddelde bezoeker naar op zoek is. Dit lijken logische zaken, maar er zijn nog tal van bedrijven die hierdoor wekelijks bezoekers mislopen. Ook goede foto’s die je onderneming optimaal belichten zijn de sleutel naar een goed profiel op Yelp.

Niet actief op Yelp Niet actief op Yelp

Buiten deze zaken is het ook belangrijk als ondernemer zelf actief te participeren binnen de app. Er zijn twee voorname mogelijkheden om dit te doen, namelijk reageren en adverteren. Reviews staan centraal in deze applicatie, en het feit dat je als ondernemer hier ook op kan reageren, biedt dus dé mogelijkheid meer uit het platform te halen. Zo kun je niet alleen leren wat gasten/klanten nou echt denken, maar ook aantonen dat je actief met ze bezig bent en waarde aan ze hecht. Er zijn relatief weinig bedrijven die op dit gebied actief zijn, dus dit is een goede manier om je als ondernemer te onderscheiden van je concurrenten.

Wel goed actief op Yelp Wel goed actief op Yelp

Het tweede mogelijkheid is adverteren, de betaalde manier om je onderneming uit te laten lichten binnen de applicatie. Vanzelfsprekend minder interessant dan alles gratis op je af te laten komen, maar zeker voor de minder sterk aanwezige bedrijven een goede keuze om op te vallen. Dus schroom niet en zorg ervoor dat je vandaag nog je onderneming in de spotlight zet via Yelp!

Bronnen:

http://phx.corporate-ir.net/External.File?item=UGFyZW50SUQ9MjY5MzkwfENoaWxkSUQ9LTF8VHlwZT0z&t=1
http://www.socialmediaexaminer.com/yelp/
http://localvox.com/blog/how-to-use-yelp-marketing-to-promote-your-business-slideshare/
http://www.yelp.nl/
Webinar: Yelp

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s